איך לכתוב מייל שיווקי

שיווק במייל עם דפי נחיתה
איך לכתוב מייל שיווקי
המדריך עזר? פרגנו 🙂

מאז חדר האינטרנט לחיינו השתנו פניו של עולם השיווק ללא הכר – לכל בעל עסק יש יכולת להגיע באופן ישיר לקהל עצום של לקוחות פוטנציאליים ולהניעו לפעולה. מצד שני, אינך הספק היחיד שאימץ בחום את השיטה – מיילים שיווקיים נשלחים בהמוניהם ורובם אינם נפתחים כלל. איך תדאג שלך זה לא יקרה?

השלבים בכתיבת מייל שיווקי

שלב 1 – הבנת האמצעי, חוזקותיו וחולשותיו

לפני שתתיישב לנסח את המייל השיווקי שיפיץ את הבשורה שלך, עליך להכיר את האמצעי המתוחכם: מייל שיווקי יישלח באופן אוטומטי אל כל כתובות המייל ברשימה נתונה. לרוב, מייל שיווקי הוא חלק מקמפיין לקידום העסק וחשיבותו רבה – אם ינוסח באופן נכון יוכל לתרום באופן מכריע להצלחת הקמפיין. מייל שיווקי מוצלח הוא כזה שייפתח ושייקרא על ידי הנמען, שגם יבצע את הפעולה הרצויה לך באמצעות דף נחיתה המותאם למייל.

שלב 2 – הכרת קהל היעד

שלב ראשוני וחשוב ביותר בעת הפקת מייל שיווקי הוא הגדרת קהל היעד והבנת מאפייניו. אין טעם לשלוח את המייל לכל מי שרק אפשר, אלא יש להתמקד בקהל מצומצם שהגדרתו תשפיע על ניסוח המייל ועל סיכוייו להשפיע. הגדרת קהל היעד תכלול הכנת רשימה של נמענים בעלי פוטנציאל לפעולה, הגדרת תחומי העניין שלהם והבנת צורכיהם: מה הם צריכים ומחפשים.

שלב 3 – הגדרת המוצר או השירות

יש להגדיר במדויק איזה מוצר או שירות אתה רוצים להציע לנמען.

שלב 4 – הגדרת המידע והמסר

הגדר באופן ברור מהו המידע אותו אתה מעוניין שהנמען ידע: מידע חשוב ומעניין שישפיע על הלקוח ויניע אותו לפעולה רצויה.

שלב 5 – הגדרת הפעולה הנחשקת

הגדר איזו פעולה אתה רוצה שהנמען ינקוט – מסירת פרטים, גלישה באתר או ביצוע רכישה, למשל.

שלב 6 – שלב התוכן

זהו השלב החשוב ביותר בכתיבת מייל שיווקי יעיל. כל הבירורים והמסקנות שצברת עד כה הם קדימון לשיעורי הבית המרכזיים: ניסוח מייל שיווקי בהתחשב בנתונים שאספת. ישנם כללים חשובים להקפדה בעת הניסוח:

ניסוח כותרת מתאימה

הכותרת נחשבת לדבר החשוב ביותר במייל שיווקי והיא שתכריע לשבט או לחסד – רק כותרת מתאימה תגרום להקלקה על המייל ולקריאת הכתוב בו. יש לך מתחרים רבים על זמנו של הגולש ועל תשומת ליבו, וכדי לזכות באלה עליך להעביר לו מסר חד לפיו קריאת המייל תתרום לו ותספק לו תועלת. כותרת מנצחת למייל שיווקי היא כותרת משכנעת, מותאמת לקהל היעד וישירה. מתחת לכותרת תופיע שורת תוכן ראשונה שתהווה המשך ישיר לכותרת.

טיפים רבים לכתיבת כותרת למייל שיווקי

העדף כותרת המנוסחת בצורת שאלה, העדף כותרת אינפורמטיבית המספקת מידע מתומצת, נסח כותרת ישירה שתגדיר באופן ברור את תוכן המייל ושתזקק את התועלת שתצמח מקריאתו, עשה שימוש במספרים (למשל, 7 טיפים ל…), השתמש בשפה פשוטה וברורה, נקוט לשון ציווי (“גלו כיצד"…).

מסר קצר וקולע

על המסר כולו, לרבות הכותרת, להיות מתומצת, ישיר, אטרקטיבי ופשוט.

הנעה לפעולה

כדי להניע את הגולש לפעולה, רצוי לכלול הנחיה מעשית שתגדיר פעולה שיש לבצע והנחיות לביצועה הפשוט והיעיל. למשל: השאר פרטים כאן, בצע הרשמה כאן, לחץ על הלינק וכדומה.

טיפים ואזהרות

  • אל תשתמש בשפה גבוהה מדי, דבר בגובה העיניים.
  • הימנע מכותרות יצירתיות מדי שיטעו את הקוראים (אין צורך בפרובוקציה).
  • חשוב חיובי – ביטויים חיוביים משפיעים על התת מודע של הגולש.
  • השתמש בהומור.
  • השתמש בעזרים ויזואליים.
  • אל תעמיס מידע בשורת הכותרת והשולח, התחשב בהגבלת המקום – כל המידע צריך להופיע במבט ראשון במייל.

קישורים שימושיים

מידע על דיוור אלקטרוני מתוך ויקיפדיה

שתפו עם החברים!

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

מדריכים באותו נושא

מדריכים באותו סגנון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *