כיצד לבחור שלט לעסק

כיצד לבחור שלט לעסק
כיצד לבחור שלט לעסק
המדריך עזר? פרגנו 🙂

כידוע, אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני, ולכן חשוב שתבחר שלט לעסק שיצור רושם ראשוני מנצח. שלט לעסק הוא הרבה יותר מכרטיס ביקור, הוא הזדמנות חד פעמית הכוללת חלל צר, מיקום מוגבל ואמצעים חזותיים (מלל ותמונות) שאמורים לעשות הרבה מאוד. אז איך בוחרים שלט לעסק?

מחקרים קבעו כי אפקט הרושם הראשוני נמשך 15 שניות בממוצע, מה שהופך את שלט העסק להזדמנות מוגבלת בזמן. יש מגוון אפשרויות לעיצוב שלט לעסק, ועליך לבחור מבין כולן את העיצוב שיצליח, במגבלות הזמן והמקום, לעזור לך לנצח בקרב על ליבם של הלקוחות. אם תיערך למשימה החשובה ביעילות, תוכל להפוך את השלט לאמצעי מיתוג ושיווק ראשון במעלה.

שלבים בבחירת שלט מנצח לעסק מוביל

שלב א' – בחירת התוכן

החלט מה יהיה רשום על השלט. דרישות התוכן כוללות צורך במיתוג, הבחנה בין העסק לבין המתחרים תוך הדגשת ייחודו ויתרונותיו, מתן מידע חשוב (מהו העסק, מה הוא מציע, הכוונה וכדומה) ושפיכת אור על מהותו, על סגנונו ועל אופיו של העסק.

שלב ב' – ענין של סגנון

מה המסר אותו תרצו להעביר באמצעים חזותיים ומה מטרת השלט? האם אתם רוצים להפגין יצירתיות? יושרה ואיכות? חדשנות? לפני שנפרט איך משלימים שלב זה, חשוב שתדעו: בעת בחירת הקו העיצובי של השלט, השמים הם הגבול ואתם יכולים להתפרע ולחשוב מחוץ לקופסא, אבל שימו לב אם יש דרישות חוקיות. למשל, הגבלות של רשויות מקומיות, חוקי איכות סביבה או מגבלות הנובעות מסוג העסק (לדוגמא, שלטים של משרדי עורכי דין מוגבלים על פי חוק מבחינת תוכן, צבע, עיצוב וגודל).

שלב ג' – עיצוב

שלב העיצוב דורש הכרעה לגבי כמה אלמנטים. ראשית, התאורה: ישנה אפשרות לשלטים מוארים, כאשר השלט עצמו יכול להכיל גופי תאורה, או להיות מואר מבחוץ. אלמנט זה מאפשר לשלט לבלוט גם בשעות החשכה. כמובן, גודל השלט, חומר הגלם ממנו הוא עשוי, תמונות, לוגו מסחרי, צבע הרקע וגודל האותיות – כל אלה גורמים אליהם יש להתייחס בשלב העיצוב. בנוסף, אין להתעלם ממיקום השלט, במובן של תנאי השטח: היכן יוצב וכיצד ישרוד בתנאים הסביבתיים הקיימים (אור, לחות, השתלבות בסביבה הטבעית).

שלב ד' – קריאת כיוון

אם אתה בעל עסק ששואף להכריע בבחירת כל האלמנטים הללו, נמליץ לך בחום: קום וסע לשוטט בעיר. צפה בשלטים של בתי עסק דומים ונסה לבחון מה עורר בך כל שלט. נסה להשיב לעצמך על כמה שאלות ברורות: מהו קהל הלקוחות, מה המסר אותו אתה שואף להעביר דרך השילוט, אילו תחושות אתה רוצה שהשלט ייצור בקרב הצופים בו וכן הלאה. בשלב זה בחר לך כיוון ותכנית, אך הישאר גמיש וקשוב, כי בשלב הבא תתייעץ עם איש מקצוע שיעניק לך מידע נוסף ותובנות חדשות.

שלב ה' – איתור איש מקצוע

פנה לחברת המתמחה בייצור שלטים לעסק ובעיצובם, שמציעה ייצור שלטים בהתאמה אישית. בעת ההתקשרות עם אנשי החברה הקפד לברר מה הניסיון שלהם: בקש פרטי לקוחות לשם חוות דעת, צפה בעבודות שלהם, התייעץ לגבי עיצוב השלט העונה על צרכיך לפי דעתם וניסיונם והקפד על איכות. בנוסף, בדוק את יעילות השירות ואת מהירותה ובחר בחברה המספקת שלל שירותים – לצד ייצור והדפסה של שלטים רצוי שתציע גם שירותי ייעוץ, עיצוב, גרפיקה ועוד.

טיפים ואזהרות

לפני סיום, קבל המלצה קצרה וקולעת על מניעת בעיות:

  • הקפד שהשלט לא יכלול תוכן שאיננו שלך והתחשב בחוקים המגנים על זכויות יוצרים ועל קניין מסחרי.
  • הקפד שהשלט יעוצב ויוצב בהתאם לחוקים המוניציפליים ולחוקי איכות הסביבה.
  • הימנע מפרסום תוכן פוגעני ואסור.
  • אל תתפתה למחירים נמוכים מדי – עבור שירות טוב צריך לשלם, ואין מתנות חינם.
  • אל תתפתה לשלם מעבר ליכולתך. הגדר תקציב המיועד לשלט פרסום ונסה לעמוד במגבלותיו, חרף כל הפיתויים.

המאמר מוגש בחסות פורטל השלטים – המוביל בתחום השילוט ברחבי הארץ

 

שתפו עם החברים!

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

מדריכים באותו נושא

מדריכים באותו סגנון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *