איך לקדם אתר בגוגל

קידום אתרים בגוגל
איך לקדם אתר בגוגל
5 מתוך 5 (דירגו 4 איש)

בתהליך קידום אתרים בגוגל עלינו לגרום לגוגל להבין שהאתר שלנו הוא הרלוונטי ביותר עבור מילים שונות שאנשים מחפשים. כדי לעשות זאת, עלינו לעשות תהליך שנקרא "אופטימיזציה" (התאמה), בו אנו מתאימים כל אחד מהעמודים לביטוי המתאים לו ובכך משפרים את הרלוונטיות של האתר עבור הביטויים המרכזיים. לכן התחום הזה נקרא בשם SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization – התאמת האתר למנועי חיפוש). את עבודה האופטימיזציה נהוג לחלק ל-2: עבודה שנעשית בתוך האתר (On Page) ועבודה שנעשית מחוץ לאתר (Off Page). אין תבנית קידום קבועה שמתאימה לכל האתרים, במדריך הבא נציג את התבנית המקובלת ביותר שמתאימה לרוב האתרים שרוצים לקדם בגוגל לראשונה. חשוב לציין שזהו מדריך בסיסי שמיועד למתחילים ולא מעמיק, יש לעיין באזור הקישורים כאן בהמשך בו נפנה למדריכים מעמיקים יותר.

שלבי קידום אתר בגוגל

שלב 1: מחקר מילות מפתח

בשלב הזה עלינו להבין מי הקהל הפוטנציאלי של האתר ומה הוא מחפש, כדי לדעת מה אנחנו הולכים לקדם בהמשך. לשם כך נשתמש במגוון כלים שעומדים לרשות מקדמי האתרים והשכל הישר. בעל האתר אמור להכיר את הקהל ולכן יש לו כנראה מושג לגבי מספר ביטויים שקהל הלקוחות שלו מחפש. נרצה להשתמש בכלים נוספים כדי להרחיב את הרשימה הזו על מנת לאתר את כלל הביטויים. הכלי הנפוץ ביותר הוא "מתכנן מילות המפתח של גוגל" שמאפשר לנו לראות כמה חיפושים חודשיים יש בגוגל על ביטויים שונים לאחר שמצאנו אותם, ככה זה נראה לדוגמא:

כלי מילות המפתח של גוגל

שלב 2: מחקר מתחרים

אחרי שמצאנו את הביטויים שקהל הלקוחות מחפש, עלינו לראות מי מתחרה על ביטויים אלו ומה החוזקות וחולשות שלהם כדי שנדע איך לעקוף אותם. נבצע חיפושים ידניים של הביטויים וכל פעם נבחר אתר אחר שמדורג גבוה ונחקור אותו – איך הוא בנוי, איזה תוכן יש לו, כמה קישורים מפנים אליו, איך הוא בנוי ועוד. ככל שנאסוף יותר מידע על המתחרים, כך נדע טוב יותר עם מה אנחנו צריכים להתמודד. גם בחלק הזה קיימים כלים רבים שמאפשרים לנו לנתח את האתר ולהבין מה החוזקות והחולשות שלו.

שלב 3: אופטימיזציה ראשונית

כדי לקדם אתר בגוגל עלינו לבצע בתחילת הדרך מספר פעולות קבועות וידועות מראש שחלות על כל האתרים באינטרנט, משהו שמטרתו לעשות יישור קו שתקף בכל המקרים לפני שמתחילים לעשות את הקידום השוטף. לרוב הסעיף הזה משלב עבודה עם מתכנת ומערכת לניהול תוכן באתר (CMS) במידה ויש. הפעולות האלו ישפיעו על כל עמודי האתר ולכן ברוב המקרים לא נצטרך לחזור עליהם שוב בהמשך אלא יש לעשות אותם רק פעם אחת בתחילת הדרך. חלק מהם יש לעשות כל פעם שיוצרים עמוד חדש באתר. הנה מספר דוגמאות:

  • הגדרת טייטל ו-Meta Description ייחודיים לכל עמוד באתר.
  • טיפול בתפריטים וניווט באתר כדי לשפר היררכייה ולהקל על משתמשים בניווט והגעה לתוכן הרצוי.
  • שיפור זמן טעינה של עמודים (לגרום לאתר להיות מהיר יותר).
  • אופטימיזציה למבנה ה-URL של העמודים.
  • קנוניזציה וטיפול בתוכן משוכפל.
  • ועוד…

שלב 4: בניית אסטרטגיית תוכן וקישורים

לאחר שהבנו איזה ביטויים אנחנו הולכים לקדם ומי המתחרים שאנחנו הולכים לעקוף, עלינו לתכנן איזה תוכן נפרסם באתר ובאיזה תדירות וכמו כן כיצד נשיג קישורים חיצוניים. אלו 2 פרמטרים חשובים ומהותיים מאד מבחינת גוגל ועלינו לתכנן כיצד נשתמש בהם בפעילות השוטפת.

  • קישורים: הבסיס שעל פיו גוגל מחליט עד כמה אתר מסוים רלוונטי, זה לפי כמות הקישורים שמפנים אליו (שמסמלות הצבעות אמון מבחינתו). זו הייתה הגישה החדשנית שאיתה גוגל חולל את המהפכה בתחילת הדרך. על סמך מחקר המתחרים שעשינו, גילינו כמה קישורים מפנים למתחרים שלנו, כמה קישורים חדשים נוצרים מדי חודש, מאיזה אתרים הם מגיעים וכו'. על סמך המידע הזה עלינו לבנות תוכנית של בניית קישורים גם לאתר שלנו. חשוב מאד שתהליך בניית הקישורים יהיה טבעי וישרת את המשתמשים באינטרנט, אחרת גוגל יכול להעניש את האתר.
  • תוכן: ככל שאתר מציע תוכן רב ואיכותי יותר, כך הוא יספק ערך רב יותר לגולשים ולכן גוגל מתחשב בתוכן שיש באתר. בתהליך מחקר המתחרים בדקנו איזה תוכן יש לאתרים המתחרים, באיזו תדירות הוא מתחדש, היכן באתר הוא מופיע ובאיזה נושא נכתב. לכן נדאג לבסס גם באתר שלנו אסטרטגיית תוכן שאותה נוציא לפועל בקידום השוטף. זו יכולה להיות החלטה כמו: הקמת בלוג באתר בו יתפרסמו 2 מאמרים בשבוע, באורך של כ-500 מילה ותמיד יעסקו באחד מ-3 נושאים: Y, X ו-Z.

שלב 5: קידום שוטף

אחרי שעשינו אופטימיזציה ראשונית ובנינו תוכנית עבודה, הגיע הזמן להוציא אותה לפועל. התוכנית תכלול טיפול שוטף בשלושת המרכיבים הבאים:

  1. בניית קישורים: עלינו לחשוב על פעילויות תוכן קבועות שיעזרו לנו להשיג קישורים איכותיים לאתר בדרך טבעית שאינה מפרה את כללי האיכות של גוגל, לדוגמא: כתיבת מדריכים ייחודיים שעדיין לא קיימים בתחום שלנו ולהפיץ אותם כדי ליצור שיחה סביבם, בניית שיתופי פעולה עם אתרי תוכן בתחומים דומים, פרסום מאמרים באתרים חיצוניים עם קרדיט לאתר שלנו ועוד.
  2. יצירת תוכן: אחרי שיצרנו אסטרטגיית תוכן בשלב הקודם, כעת עלינו להוציא אותה לפועל על בסיס חודשי. מומלץ לעבוד עם כותבי תוכן מקצועיים או שירותי כתיבת תוכן חיצוניים ולאפיין להם את הדרישות שלנו. חשוב לבדוק כל מאמר או פיסת תוכן לפני שעולה לאתר ולוודא: תחביר, שגיאות כתיב, סימני פיסוק, תוכן ייחודי ולא מועתק, שילוב מילות מפתח רלוונטיות ועוד.
  3. אופטימיזציה שוטפת: על בסיס שוטף נדאג לעשות אופטימיזציה לגוגל בעמודים הקיימים באתר, תמיד יש מקום להוסיף ולשפר (הוספת תוכן, הידוק ושיפור תגיות המטא, יצירת קישורים פנימיים מדפים אחרים שיפנו לעמוד ועוד). כמו כן, עלינו לעשות מחקר מילים ומתחרים על בסיס שוטף כדי לאתר הזדמנויות חדשות לקידום (ביטויים שאנחנו לא מקדמים כרגע). במקרה כזה יש ליצור עמודים מתאימים באתר ולעשות להם אופטימיזציה לביטויים המתאימים.

שלב 6: מדידה ומעקב

מה שווה כל עבודת קידום האתר בגוגל אם אנו לא בודקים את התוצאות והאפקטיביות שלה? רק כך נדע האם אנו מצליחים ואיך להשתפר. להלן 2 הכלים של גוגל לבדיקת האפקטיביות של קידום האתר:

  • Google Analytics: גוגל אנליטיקס היא מערכת שמאפשרת לנתח את הטראפיק שמגיע לאתר. המערכת מכילה המון דוחות ואפשרויות פילטור שעוזרים לנו ללמוד על המשתמשים – מאיזה ערוצי תנועה הגיעו, כמה שהו בכל מקום, מה עשו ועוד.
  • Google Search Console: המערכת הזו עוזרת לנו לראות את התקלות והשגיאות הטכניות שיש באתר כדי שנוכל לתקן אותן במהרה, לדוגמא: כמות שגיאות 404, עמודים עם טייטל כפול, קצב אינדוקס וסריקה באתר, קישורים שמובילים לאתר ועוד.

טיפים ואזהרות

  • למרות שקיימות שיטות לקידום מהיר בגוגל, חשוב לבדוק טוב אם הן כשרות ולא מפרות את תנאי האיכות שגוגל הציבו. במידה וכן, שיטות אלו עשויות לגרום לענישה של האתר (לרוב שיטות אלו נקראות בשם Black hat).
  • יש להימנע מאופטימיזציה מוגזמת מדי שלא מיטיבה עם המשתמשים ולא נראית טבעית כי זה יכול להזיק לקידום בגוגל. לדוגמא: שימוש רב ולא טבעי מדי במילת מפתח בעמוד שמקדמים.
  • חשוב להיעזר בחברת קידום אתרים מקצועית כי קידום לא תקין יכול לגרום לענישה בגוגל וכתוצאה מזה לנזק בלתי הפיך מבחינה עסקית (במידה והעסק מתבסס ברובו על האתר כמקור לטראפיק).
  • הדרך הכי טובה לקדם אתר בגוגל היא להיכנס לנעליים של הגולשים ולדמיין – איזה פעולות צריך לעשות כדי לשפר את חווית המשתמש שלנו באתר ויגרמו לנו לרצות להשתמש בו בעתיד ולהמליץ עליו?

קישורים שימושיים

וידאו רלוונטי

שתפו עם החברים!

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

מדריכים באותו נושא

מדריכים באותו סגנון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *