איך יוצרים סדר בעסק

יצירת סדר בעסק
איך יוצרים סדר בעסק
3 מתוך 5 (דירגו 1 איש)

אם אתם מוצאים עצמכם עסוקים חלק ניכר מזמנכם בכיבוי שריפות, תיקון טעויות של עובדים, וטיפול בתקלות, כנראה שהגיע הזמן להכניס קצת סדר לעסק שלכם. עסק מסודר הוא יעיל ופרודוקטיבי יותר, ואתם כבעלי העסק יכולים להתפנות לעסוק בפיתוח מוצרים חדשים, הרחבת מעגל הלקוחות, וכל מה שיכול להצעיד את העסק לעבר שגשוג והצלחה. לפניכם טיפים ועצות ליצירת סדר בעסק.

 

שלבי יצירת סדר בעסק

 

כמובן שקיימות דרכים רבות בהן תוכל להכניס סדר לעסק, וכמו כן, תמיד ניתן לעלות מדרגה. בנוסף לכך, יועצים ארגוניים יכולים להדריך וללוות אותך בתהליכי עומק של ארגון העסק, אך במקרה הנוכחי, רצינו לפרוש בפניך דרכי פעולה בהן תוכל לפעול באופן עצמאי.

 

שלב ראשון: הגדרת נהלי עבודה ברורים

 

לכאורה ניתן לחשוב שאם יש בעלי מקצוע, ויש משימות לבצע, בעלי המקצוע יבצעו את המשימות כפי שצריך, בהינתן שהם בעלי מקצוע טובים. למעשה הדברים לא ממש כך, כיוון שלכל בעל מקצוע יש את הדרך שלו לבצע את אותה משימה. לכן, חשוב לקבוע נהלי עבודה מוגדרים וברורים. מה עושים באיזה שלב, כיצד עושים זאת, ומי האנשים שדרכם אמור מוצר X לעבור בשלבי הייצור, כך שלכל עובד יהיה ברור מה עליו לבצע וכיצד, ולמי עליו להעביר את המשימה כאשר הוא מסיים את תפקידו. בנוסף, הגדרת נהלים צריכה לכלול את תהליכי הרישום שיש לבצע במהלך העבודה, ואת בעלי התפקידים שיש לדווח להם על ביצוע המשימה, או על בעיות שהתעוררו.

 

שלב שני: שיפור דרכי תקשורת

 

אחת הצמתים בה נוצרות אי הבנות רבות בעסקים לא מאורגנים, היא תקשורת בין עובדים במחלקות השונות. על מנת שהעסק יעבוד בצורה מסודרת, עליכם לקבוע את דרכי התקשורת והעברת המידע, וכן את תחומי האחריות של כל עובד ובעל תפקיד בעסק. כל עובד צריך לדעת למי עליו למסור מידע, ומה תחום האחריות שלו. כל תחום בעסק צריך שיהיה לו "אבא", וכל העובדים צריכים לדעת מה תחומי האחריות של הקולגות שלהם, כך ששום מידע לא הולך לאיבוד, וכל עובד יודע היכן הוא יכול לקבל כל מידע לו הוא זקוק.

 

 שלב שלישי: ניהול חשבוניות באמצעות קופה רושמת

 

קופה רושמת הופכת את ניהול החשבוניות והקבלות לקל ופשוט, שכן הקופה מוציאה אוטומטית קבלות וחשבוניות , וכמו כן, קופה רושמת מפחיתה את הסיכון לגניבות. יתירה מכך, קופה רושמת ממוחשבת עוזרת לכם לנהל את המלאי, ומפחיתה מוצרים שנמכרו מרשימות המלאי שלכם.

 

טיפים ואזהרות

 

  • אל תעשה חצי עבודה – אם החלטת לעשות סדר בעסק, עשה זאת ברצינות.
  • במידה ואתה חש שהכנסת בדר וארגון לעסק היא משימה גדולה מדי, אל תהסס לפנות ליועץ ארגוני, זה יחסוך לך הרבה כסף וצרות לטווח הארוך.
  • אל תדחה את הכנסת הסדר לעסק למחר, אין זמן יותר טוב מעכשיו לעשות זאת, ועדיף להכניס סדר לעסק לפני שחוסר הארגון יגרום לך נזקים.

 

קישורים שימושיים

 

הערך עסק בויקיפדיה

הערך ניהול בויקיפדיה

 

שתפו עם החברים!

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

מדריכים באותו נושא

מדריכים באותו סגנון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *